خانه همیشه یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بشری می باشد و انسان‌ها در طول تاریخ برای ساخت مسکن تلاش‌های زیادی کرده‌‌اند.
ساختن خانه در دوره‌های پیشین کار زیاد دشواری نمیباشد؛ ولی با گذشت زمان با گسترش شهرها و افزایش جمعیت، وجود نهاد‌ها و سازمان‌ها برای ساماندهی ساخت و ساز گرفتن مجوزهای لازم برای ساخت ضروری شد.
از تهیه نقشه معماری تا اخذ گواهی پایان کار.
در حالیکه در گذشته فقط نیاز بود که اشخاص زمینی را از آن خود داشته باشند و با استفاده از سازه‌های خیلی ساده سرپناهی برای خود فراهم کنند.
ساخت و ساز و نظارت بر ساخت در دوران قدیم بیش‌تر از همه چیز به تلاش خود اشخاص بستگی داشت و برای این کار احتیاجی نبود که از کسی اجازه بگیرند.

گرفتن مجوز ساخت یا پروانه ساخت یکی از گام های مهم در عملیات های عمرانی می باشد؛ فاقد داشتن این مجوزها امکان پیش بردن و شروع پروژه ساختمانی به شما داده نمی‌شود، پس لازم است تا با گام های گرفتن جواز ساختمان آشنا باشید، ما در شرکت فنی و مهندسی آموت هرآنچه را که لازم است درباره مجوز ساخت بدانید را برایتان توضیح خواهیم داد، پس تا آخر همراه ما باشید.

پروانه و مجوز ساخت په میباشد؟

پروانه ساختمان یک سند معتبر می باشد که گرفتنِ آن در شروع هر کاری برای ساخت و ساز لازم می باشد، برای گرفتن مجوز ساخت، مالک یا نماینده حقوقی ساختمان بایستی درخواستی را به شهرداری برای دریافت پروانه ارسال کند و پس از طی کردن گام های اداری، مجوز مورد نظر را بدست آورد، انجام دادن این گام ها ضروری می باشد، چون بدون داشتن مجوز ساخت، همه عملیان مربوط به ساختمان مانند ساخت و ساز، تخریب و گود برداری غیرقانونی محسوب می گردد.