در این مطلب می خواهیم درباره تعمیر موتور سانتافه | تعمیرات هیوندای سانتافه | یاتاقان زدن سانتافه | موتور سانتافه صحبت کنیم

تعمیرات موتور سانتافه

 

اول راجع به علت یاتاقان زدن اتومبیل های سانتافه و سوناتا و اپتیما بحث می کنیم. این اتومبیل ها در ایران از موتور تتا 2 چهار سیلندر 2/4 لیتری بهره میبرند موتوری که خیلی مشکل داشته و چالش های فراوانی را پشت سر گذاشته است.

این موتور که در چین تولید می شود در این اتومبیل ها در ایران سوار بوده و نمونه امریکایی آن برای اتومبیل ها تولیدی در بازار امریکا تولید می گردد.

این موتور بنا به فراخوان های بسیاری کمپانی هیوندای، دارای پلیسه و خورده ریز های فلزی به جا مانده از فلز کاری در خط تولید چین بوده و این عنوان چندین سال ادامه داشته، این پلیسه ها در مسیر های حساس روغن کاری انباشته شده و فشار روغن را کاهش پیدا می کند.

موضوع دوم اویل پمپ ضعیف این موتور می باشد و پس از کارکرد 60/000 الی 100/000 نسبت به اویل پمپ های نو حدود سی درصد افت فشار دارد که این تست به وسیله خود ما هم انجام شده و ثابت گشته می باشد.

این اویل پمپ ها در کیلومتر های اعلامی حتما بایستی عوض شوند که خوب این عنوان در ایران چندان اهمیتی ندارد از دید مالک اتومبیل.

موضوع سوم قدرت این موتور می باشد که در شتاب گیری مخصوصا در سربالایی ها و با سرنشینان فول ، خیلی ضعیف عمل کرده و احتیاج است فشار زیادی به موتور وارد شود.