آلمان، با اسم رسمی جمهوری فدرال آلمان، کشوری در اروپای مرکزی هستند. آلمان دومین کشور پرجمعیت اروپا بعد از روسیه و پرجمعیت ترین کشور عضو اتحادیه اروپا است. آلمان میان دریاهای بالتیک در شمال و آلپ در جنوب میباشد. مساحت آن 357022 کیلومتر مربع (137847 مایل مربع) است و جمعیت آن در 16 ایالت تشکیل دهنده آن بیشتر از 83 میلیون نفر میباشد. آلمان از شمال با دانمارک، از شرق با لهستان و جمهوری چک و از جنوب با اتریش و سوئیس و از غرب با فرانسه، لوکزامبورگ، بلژیک و هلند همسایه هستند. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور برلین و مرکز مالی آن فرانکفورت هستند.

اکثر شهرهای کشور آلمان دارای آب و هوای خوبی هستند، در صورتی که تابستان‌های آلمان در منطقه های گوناگونی از گرم و خشک تا خنک و بارانی متغیر هستند. در منطقه های شمالی کشور آلمان بادهای غربی غالب وجود دارد که هوای مرطوب را از دریای شمال به درون کشور میفرستد و موجب تعدیل دما و افزایش بارندگی می گردد. آلمان از یک سیستم قانون مدنی مبتنی بر حقوق روم با بعضی ارجاعات به قانون آلمان میباشد. دادگاه قانون اساسی فدرال، دادگاه عالی آلمان هستند که مسئول امور قانون اساسی میباشد و دارای قدرت بررسی قضایی هستند.

آلمان دارای بهترین اقتصاد در اروپا هست و به همین خاطر بزرگترین مقصد برای مهاجرها از سراسر دنیا وجود دارد. اداره مهاجرت آلمان در سال 2005، قانون نوینی را برای مهاجرت به آلمان تصویب کرد که به کارگران ماهر از همه ی جهان کمک می‌کرد؛ به این معنا مهاجران و متخصصان با تجربه در این کشور با طیف گسترده ای از فرصت‌ها برای رشد حرفه ای و اشتغال مواجه میباشند. قابلیت دیگری که آلمان برای مهاجران ارائه می دهد این است که آلمان با نرخ خوبی پیری مواجه میباشد. از سال 2015، آلمان هر ساله تقریبا 250 هزار کارگر را از دست داده، و لازم میباشد که کارکنان دارای شرایط را از کشورهای دیگر استخدام نمایند. همچنین دولت آلمان به هزاران مهاجر جوان اجازه دسترسی به آموزش با کیفیت فوق العاده در موسسه های آموزش عالی در آلمان را می دهد. این کار برای اشخاص حرفه‌ای خارجی که به دنبال تحصیلات تکمیلی میباشند، خیلی مفید میباشد.

مشاوره در واتساپ