طلای زرد و طلای سفید در صنعت جواهرسازی بسیار محبوب هستند و زیورآلات طلا طرفداران بسیاری دارند و عیار طلا در تولید رنگ های طلا نقش بسیار مهمی دارد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی تفاوت طلای سفید و طلای زرد چیست می پردازیم.

 

تفاوت طلای سفید با طلای زرد

از تفاوت طلای سفید و طلای زرد چیست، می توان به شیوه ساخت آلیاژ آن اشاره کرد که برای ساخت طلای سفید و طلای زرد از آلیاژهای مختلفی استفاده می شود و میزان خلوص این زیورآلات طلا زیاد است و از نظر رنگ که رنگ سفید یا زرد بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد و دوام و نگهداری طلای زرد به خاطر خاصیت شکنندگی فوراً آسیب می بیند.

ولی طلای سفید سخت تر است و شکنندگی در آن کمتر است و طلای سفید باعث ایجاد حساسیت می شود ولی در استفاده طولانی مدت هر دو طلا باید پرداخت و ترمیم شوند.

 

 

تفاوت قیمت طلای سفید و طلای زرد

یکی از تفاوت طلای سفید و طلای زرد چیست قیمت آن است که قیمت زیورآلات طلا به عوامل زیادی بستگی دارد مانند دستمزد ساخت، قیمت روز طلا، هزینه کلی جواهرات، قیمت سنگ های زینتی و عیار آن است.

بنابراین در افزایش قیمت طلای سفید و زرد این عوامل دخالت دارد و به عنوان مثال می توان گفت که در طلای ۱۸ عیار به دلیل خلوص بالا هزینه کلی ساخت بیشتر می شود و همچنین به دلیل سختی کار با طلای سفید دستمزد آن بیشتر است و قیمت آن بالا می رود.

برای ادامه کلیک کنید.